Famfrpál;about, pravidla,...
Famfrpál
Historie Famfrpál- vznikl na počátku 11. století na místě Queerditch Marsh. Na mapách po něm však budete pátrat marně, a to proto, že mocní čarodějové ho udělali nezaznamenatelným. To znamená, že jej nelze zaznamenat do žádné mapy. Zpočátku byl famrpál jen jakási zuřivá honička na létajících košťatech, ale postupně se do hry přidávaly míče, až se zrodil ten famfrpál, jaký hrajeme dnes. Začínalo se s jedním herním míčem zvaným Camrál. Je všeobecně známé, že ten slouží ke střílení gólů. Když to lidi začalo tak trochu nudit, přidali si pár Potlouků. A jako perličku nakonec někdo přinesl Zlatonku a doplnil tak dnešní čtveřici balónů.
V roce 1473 se konalo první mistrovství světa v této kolektivní hře. Od té doby se mistrovství světa koná každé čtyři roky. Mimoevropské týmy se mistrovství začaly účastnit od sedmnáctého století. V roce 1652 se také uskutečnilo první mistrovství Evropy, které se zase od té doby koná každé tři roky.
Famfrpál je oblíbený skoro na celém světě. Na východě si příliš příznivců nezískal, protože tam jsou spíše více v modě létající koberce. Ve Spojených státech se sice hraje famfrpál, který zde má však konkurenci v podobném sportu, a tak se na mezináCelý tým Famfrpálu se skládá ze sedmi hráčů: 1×brankář, 1×chytač, 2×odražeč 3×střelec rodních soutěžích Američanům moc nedaří. Zato špičkovými reprezentanty se pyšní Bulharsko, v poslední době také Irsko a kupodivu i podceňované Peru.
Pravidla
Hráči Celý tým Famfrpálu se skládá ze sedmi hráčů: 1×brankář, 1×chytač, 2×odražeč 3×střelec
Míče Camrál,zlatonka,potlouky.
Pravidla Střelci si podávají Camrál až jej jeden z nich prohodí brankovými tyčemi. Do brankoviště smí jen chytač, který nese Camrál. Když Camrál proletí brankovou obručí, týmu se přičte 10 bodů. Dále je ve hře Brankář. Ten hlídá obruče svého teamu a snaží se, aby protihráč Camrál jimi neprohodil. Odrážeči se snaží Potlouky odrazit jiným směrem než na jejich spoluhráče. Potlouky létají mezi hráči a snaží se srazit hráče z košťat. Ve hře je, ale ještě jeden míč - Zlatonka. Chytač má za úkol chytit Zlatonku dřív než soupeř. Tím pro mužstvo získá 150 bodů a ukončí zápas. ( Nejdéle hraný zápas byl tři měsíce ) (a nejkratšeji hraný famfrpálový zápas byl 3,5 sekundy kdy Roderick Plumton, hrající za Tustrkillská tornáda chytil zlatonku za 3,5 sekundy). Zlatonka je nejdůležitější míč ve hře. Je velice obtížné ji zahlédnout a chytit. Je rychlá a rychle a prudce mění směr.